Sales Admin

av | jul 4, 2022 | Karriär

Om Cuebid

Cuebid är ett tillväxtföretag och har sedan starten 2009 växt till en väletablerad och nationell aktör inom nätverk-och säkerhetstjänster som kompletteras med 24/7 helpdesk-och supporttjänster, kompetensledande konsulter, IT utbildningar och ett starkt sälj- och marknadsteam.

Vi verkar på en högt konkurrensutsatt marknad där vår främsta konkurrensfördel är att vi fokuserat på att bli experter inom IT/Cybersäkerhet. Vi drivs av högt engagemang och smarta arbetssätt. Nyckeln är att vara en pålitlig partner för våra kunder som förenklar och förbättrar varje unik IT miljö på ett sätt som ger våra kunder förmågan att nå eller överträffa sin potential. Varje enskilt uppdrag eller tjänst innebär ett tillfälle att leverera det vi lovar. Den här inställningen genomsyrar allt vi gör och står för och våra nöjda kunder är kvittot på att vi lyckas.

Cuebid är en attraktiv arbetsgivare för dig som är målinriktad, tycker om att göra affärer samt trivs i en inspirerande miljö. Hos oss får du möjlighet till initiativtagande och ansvar samt erbjuds möjlighet till personlig utveckling. Hos oss får du även en arbetsplats där vi ser att en god gemenskap och glädje genererar bättre resultat.

Arbetsuppgifter

Som Sales admin på vår säljavdelning är din huvudsakliga uppgift att hantera säljadministration som stöd för nationella säljteam med både kund och leverantörskontakter i det dagliga arbetet. Vad som är mest prioriterat kan skifta från dag till dag. I arbetsuppgifterna ingår att vara en del av och ge stöd åt säljteamet i säljprocessen för hela tjänste- och lösningsutbudet såsom Cyber Security, IP-kommunikation och datacenter. Du får en gedigen introduktion till rollen samt om Cuebid och branschen. Du ges stort eget ansvar och har goda möjligheter att påverka både din och Cuebids utveckling. Arbetet är på heltid, huvudsakligen 8-17 och det finns möjlighet att tillsammans med din chef styra över hur du vill balansera mellan att jobba på distans eller på vårt fina kontor i Frösunda.

Arbetsuppgifter

Hantera säljadministration som:

  • Lägga upp ordrar och hantera inköp från leverantör/distributör
  • Hantera och följa upp leveranser
  • Underhålla och uppdatera kund och leverantörsuppgifter
  • Framtagande av offertunderlag

Hantera löpande supportförnyelser enligt rutin

Förvalta och underhålla webshop

Vi tror på människors potential att utvecklas. Med rätt inställning och engagemang finns det egentligen inga begränsningar för vad du kan uppnå. Om du jobbar hårt för att bli en vinnare och har rätt inställning så tror vi att du kan lyckas även om du inte hunnit skaffa dig så stor erfarenhet från branschen. I kombination med ett professionellt och affärsmässigt agerande, intresse för kunskap och utveckling samt ett föredömligt agerande gentemot andra i din omgivning så har du goda förutsättningar att lyckas. Du arbetar på ett strukturerad och metodiskt sätt och förstår vikten av en tydlig planering och ordning i ditt arbete.

Givetvis delar du våra värderingar och vill verka enligt vårt varumärkeslöfte att vi erbjuder säker infrastruktur till innovativa och förändringsbenägna företag på ett modigt, ärligt och utmanade sätt i en ödmjuk & hjälpsam ton. Vi får våra kunder att känna sig hörda och hjälpta samt att ”Blomma ut” till sin fulla potential.

Övrig information Start:

Omgående Plats: Solna, Stockholm Lön och övriga förmåner: Enligt överenskommelse

Skicka din ansökan till Johan Malmberg, VD